EGYM

EGYM är modern och professionell träningsutrustning för cirkelträning. Maskinerna genererar motstånd med hjälp av en motor och justerar vikten dynamiskt till användarens styrka. Detta gör träningen mer varierad och användaren kan välja mål som muskelbyggnad, prestationsförbättring, rehabilitering, viktminskning eller atletisk träning från nybörjare till professionell nivå.

Training-1-ompcraxi5h1v34dav4qmt5cp82820
IMG_9411 (2)-min
strength-training-1-1856x868-1-omprk6lmn
egym_training-omwx1hbkejhrzq5r16d5slpx7w

TRÄNAR MAN I EGYM

Att träna med EGYM är enkelt, snabbt och motiverande. Eftersom maskinen anpassar sig efter dina förutsättningar så passar den både proffs och mindre erfarna användare. Tillsammans med tränaren väljer du ett mål som passar dig. Du följer dina framsteg genom  regelbundna uppföljningar tillsammans med din coach samt genom Boost Health Clubs egna Fitness App som du hittar på Appstore eller Google Play.

ERGONOMISK DESIGN

Innan du påbörjar träningen hos oss installerar vi maskinerna helt efter dig. När du sedan loggar in med ditt armband finns alla maskininställningar, träningsmotstånd  och din progress enkelt tillhands. Du behöver inte tänka på något! Den stora skärmen gör det enkelt att se och följa sina framgångar. Din träningsdata synkroniseras automatiskt med Boost Fitness App som också kan kopplas till t.e.x. Fitbit, Polar, Runkeeper, Precor mfl.

TRÄNINGSAPP FÖR EGYM

När du tränar med EGYM använder du Boost Fitness App där din aktivitet och träningseffekt mäts. Du erhåller aktivitetspoång för all aktivitet du gör. En aktivitetspoäng motsvarar ungefär den mängd energi kroppen förbränner på en minut, när du sitter ner. För att motverka eller behandla vanliga sjukdomar som övervikt, högt blodtryck etc. rekommenderar världshälsoorganisationen (WHO) en aktivitetsnivå på 500 EGYM-poäng per vecka. Men hälsofördelarna fortsätter förstås att öka om du tränar ännu mer!

VÅRA TRÄNINGSMASKINER

De träningsmaskiner vi har på våra Boost Health Club-anläggningar täcker in alla muskelgrupper. Med EGYM når du dina mål. EGYMs träningsmaskiner är vetenskapligt framtagna för effektiv och skräddarsydd träning.

Läs mer om EGYM här.

leg_extension-1-min.gif

LEG EXTENSION

Framsida lår

leg_curl-1-min.gif

LEG CURL

Baksida lår

chess_press_bröst-min.gif

CHESS PRESS

Bröst

leg-press_ben-min.gif

LEG PRESS

Ben, rumpa och vader

mage-min.gif

ABDOMINAL CRUNCH

Mage

bicep-curl-Armar-min.gif

BICEP CURL

Armar

Glute-Lår-baksida-rumpa-min.gif

GLUTES

Baksida lår och rumpa

reverse_fly-Rygg-axlar-min.gif

REVERSE FLY

Rygg och axlar

baksida_lar-min.gif

BACK EXTENSION

Rygg

Butterfly-bröst-min.gif

BUTTERFLY

Bröst

lat-pulldowns-rygg-min.gif

LAT PULL DOWN

Rygg

Shoulder-press-Axlar-min.gif

SHOULDER PRESS

Axlar

Triceps-press-Armar-Rygg-min.gif

TRICEPS PRESS

Armar och rygg

seated-row-Axlar_Rygg-min.gif

SEATED ROW

Axlar och rygg

VÅRA TRÄNINGSPROGRAM

Våra träningsprogram är skräddarsydda och anpassade enligt dina önskemål. EGYM ställs in enligt ditt valda träningsprogram och du installeras i träningsmaskinerna för att träna på ett säkert och ergonomiskt sätt. Sedan är du klar för att börja träna!

Första gången och sedan var 6:e gång du tränar får du genomföra ett styrketest i EGYM-maskinerna som anpassar träningen utifrån din styrka och ditt uppsatta mål. På så sätt får du ständigt träning som är anpassad för dig, träningen blir mycket mer effektiv och du kan följa dina framsteg direkt i appen Boost Health Club.

MUSKELUPPBYGGNAD - MUSCLE BUILDING

Ett intensivt program för ökad styrka, förbättrad muskelstorlek och muskelmassa. Träningen fokuserar på intensiv muskelansträngning med övningar som utförs långsamt under hög belastning. Det aktiverar alla muskelfibrer, vilket leder till maximal tillväxt och ökad muskelstorlek.

  • Negativ (12 reps)

  • Anpassningsbar (10 reps)

  • Isokinetisk (2×8 reps)

  • Anpassningsbar (10 reps)

FIGURTRÄNING - BODY TONING

Syftet med figurträning – Body Toning är att reducera kroppsfett permanent och stärka musklerna utan att muskelstorleken ökar avsevärt. Träningen kombinerar styrka, uthållighet och ”hypertrophy training” (HST). Träningsprogrammet är utformat för att tona och forma din figur, bränna fettavlagringar och definiera muskler. Träningen förbättrar hållfastheten och stimulerar till muskeltillväxt, beroende på träningsfas.

  • Negativ (30 reps)

  • Isokinetisk (20 reps)

  • Anpassningsbar (12 reps)

  • Isokinetisk (20 reps)

HÄLSA - REHAB FIT

Mjuk träning som en del av ett förebyggande hälso- och sjukvårdsprogram, rehabilitering för att hantera befintliga problem eller återhämtning efter en skada. Rehabiliteringsträning är skonsam mot lederna, vilket minimerar risken för skador på grund av överdriven belastning. Intensiteten ökar långsamt över tiden, med hänsyn tagen till eventuella variationer i förmågan. Träning som förbättrar blodcirkulationen, korrigerar dålig hållning, aktiverar skadade muskler, återställer muskelstyrkan och ger ökad rörlighet.

  • Isokinetisk (15 reps)

  • Isokinetisk (15 reps)

  • Negativ (20 reps)

  • Vanlig (20 reps)

ALLMÄN KONDITION - GENERAL FITNESS

Ett bra program för alla som vill komma igång med sin träning, kanske har ett stillasittande arbete eller bara vill hålla sig i form när man blir äldre. Programmet hjälper till att uppnå en balanserad styrka över alla muskelgrupper, uppnå god rörlighet och ett förbättrat hjärt-kärlsystem.

  • Vanlig (22 reps)

  • Anpassningsbar (18 reps)

  • Negativ (14 reps)

  • Explonic (2×6 reps)

VIKTMINSKNING - WEIGHT LOSS

Träningsprogram utformat för att bränna maximalt antal kalorier och förbättra fettmetabolismen på lång sikt. Programmet inkluderar intensiv styrketräning där du upprätthåller en jämnhög hjärtfrekvens under lång tid. Den intensiva träningen som bygger muskler är ett sätt att aktivt öka din basalomsättning (BMR). Att öka styrka och uthållighet samtidigt är en bra metod för viktnedgång och håller din träning där den bränner maximalt antal kalorier.

  • Vanlig (30 reps)

  • Isokinetisk (22 reps)

  • Anpassningsbar (15 reps)

  • Isokinetisk (22 reps)

ATLETISK - ATHLETIC

Fokus på styrka och kondition med träning inriktad på kraft, explosivitet och uthållighet. Träningen kräver stor ansträngning med ökad styrka på kortast möjliga tid genom hög träningshastighet under maximal belastning. Träningsprogrammet är utformat för att optimera din atletiska prestanda med god motståndskraft mot muskeltrötthet och förbättrad styrka i alla ledvinklar.

  • Negativ (12 reps)

  • Explonic (2×6 reps)

  • Isokinetisk (3×5 reps)

  • Explonic (2×6 reps)

HÄLSA - METABOLIC FIT

Metabolic Fit är utformat för personer med typ 2-diabetes. Träningen inleds försiktigt med många repetitioner för att långsamt öka i styrka och uthållighet. Därefter följer muskeluppbyggnad av alla större muskelgrupper som främjar ett långvarigt resultat. Metabolic Fit ger en förbättrad allmänhälsa och har efter kliniska tester visat sig minska det långsiktiga blodsockervärdet (HbA1c).
 

  • Negativ (20 reps)

  • Vanlig (22 reps)

  • Negativ (25 reps)

  • Vanlig (2×10 reps)

IMMUNITY BOOST - 55+

Stärk immunförsvaret med regelbunden träning - anpassad för 55+. Träning för nybörjare med fokus på rätt träningsstimulering för nybildning av skyddande muskelmassa utan överbelastning. Aktiverar immunsystemet, ökar blodflödet och syreupptaget i musklerna samt bygger muskelmassa på ett skonsamt sätt.

TRÄNA HELA KROPPEN
PÅ 16 MINUTER.

EFFEKTIV OCH MOTIVERANDE TRÄNING MED EGYM.

GRATIS PROVTRÄNING MED EGEN BOOST-COACH
 Vi kontaktar dig inom kort och kommer överens om en tid som passar!

JAG VILL PROVTRÄNA!

Anmälan är icke-bindande.

Vad roligt att du vill komma på provträning!

Vi kontaktar dig inom kort.